środa, 17 lutego 2016

Lee Child: Zmuś mnie

Co do Lee Childa, to muszę się przyznać, że w ogóle nie wiem skąd i dlaczego, ale przez długi czas byłam przekonana, że jest to autor fatalnych książek spod znaku "zabili go i uciekł”. Oczywiście w związku z tym, ani jednej z nich z nich do tej pory nie przeczytałam.
Było tak aż do czasu wydania Zmuś mnie, które nagle, zaczęło mnie kusić z witryn księgarni. A, że całkiem przypadkiem trafiłam też na kilka bardzo dobrych recenzji tej książki w Internecie, to zdecydowałam się po nią sięgnąć.

 














Zaczęłam ją czytać i całkiem wsiąkłam! Okazało się, że Lee Child jest świetny w budowaniu wciągających historii. Opowieść o miasteczku Matczyna Przystań i dziejących się wokół niego dziwnych wydarzeniach, wciągnęła mnie do tego stopnia, że książkę czytałam w każdej wolnej chwili! Na kilka ciepłych słów zasługuje też postać Jacka Reachera - byłego żołnierza, przemierzającego dziś lekko bez celu, kolejne stany. To prawdziwy twardziel,  ale przy tym postać mocno nietypowa i uważam, że na swój sposób ujmująca. W Zmuś mnie partneruje mu była agentka FBI - Michelle Chang, która wciąga Jacka w poszukiwania swojego zaginionego partnera z agencji detektywistycznej. Ta dwójka doskonale do siebie pasuje i bardzo fajnie czyta się ich wspólną historię.
Dodam jeszcze, że w książce urzekło mnie również poczucie humoru jej autora - wątek z przeglądem rozmaitych dziwaków, który w pewnym momencie jest elementem operacyjnej pracy bohaterów, był naprawdę zabawnym akcentem.
Do tej książki absolutnie nie trzeba się zmuszać! Nie jest za to łatwo się od niej oderwać. Ja po przeczytaniu tego tomu zaczęłam mieć ambitny plan, by przeczytać wcześniejsze 19 części z serii. Zobaczymy, czy mi się to uda!

Ocena: 5/5
Lee Child, Zmuś mnie, wydawnictwo Albatros, 2016

4 komentarze:

  1. O widzisz, ja też miałam jakieś dziwne przekonanie o tym autorze, chociaż moja siostra go bardzo lubi... ale chyba też się skuszę, przekonałaś mnie...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę w takim razie :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Czekam w takim razie na Twoją opinię :)

      Usuń