czwartek, 26 stycznia 2012

Wycieczka na tamten świat - Anna i Siergiej Litwinowie

Wycieczka na tamten świat, to książka, którą przeczytałam dzięki wydawnictwu Oficynka oraz Syndykatowi Zbrodni w Bibliotece. Bardzo dziękuję za tę możliwość!



Poniżej krótka notka od wydawcy oraz moja recenzja:
Trójka pasażerów zostaje oskarżona o spowodowanie wybuchu w samolocie lecącym do Archangielska. Przypadkowi znajomi – piękna Tania Sadownikowa, dziennikarz Dmitrij Połujanow i zawodowy karciarz Iwan Starych poszukiwani są nie tylko przez milicję i służby specjalne. Z jakiegoś powodu ich tropem podąża również mafia. Pętla coraz bardziej się zaciska. Zdezorientowani przyjaciele podejmują brawurową ucieczkę. Jednocześnie usiłują wyjaśnić tajemniczą historię, która całkowicie odmieniła ich życie.
Zabawna opowieść kryminalna, pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji, dynamicznych pościgów, intrygujących wydarzeń. Przygody sympatycznych bohaterów trzymają w napięciu, bawią i wciągają, nie pozostawiając czytelnika ani na chwilę obojętnym.
Wycieczka na tamten świat to pierwsza powieść z cyklu o Tani Sadownikowej, młodej i atrakcyjnej poszukiwaczce przygód.

Jakie są moje odczucia po lekturze? Mówiąc szczerze książka nie powala. Spodziewałam się po niej trochę więcej, może dlatego, że dotychczasowe rosyjskie kryminały, które miałam okazję czytać, były po prostu świetne.
Tym razem nie jest bynajmniej źle, lecz Wycieczka na tamten świat to dla mnie bardziej komedia pomyłek, niż pełnokrwisty kryminał. Akcja toczy się szybko, pojawiają się gangsterzy, wątek terrorystyczny i poszukiwany skarb, ale fabuła robi dość nierealne, oderwane od rzeczywistości wrażenie - tak, jakby ta historia była snem bohaterów, a nie prawdą.
Gdy jednak przestaniemy zwracać uwagę na realność fabuły, możemy zacząć relaksować się przy kolejnych przygodach naszych bohaterów - Tani, Dimy i Igora, którzy brawurowo unikają pościgu "złych", wciągając coraz to kolejne, przypadkowe osoby w swoje kłopoty.
Na szczęście historia kończy się happy endem, a raczej serią happy endów. Okazuje się, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło i że podejrzanego dzieli od bohatera bardzo cienka linia.
Jeśli macie wolny wieczór, lubicie nieskomplikowane historie i lubicie się pośmiać nad książką, to zapraszam do lektury!


Ocena: 3/5

Baza recenzji Syndykatu ZwB

Wycieczka na tamten świat, Anna i Siergiej Litwinowie, wydawnictwo Oficynka, 2011

7 komentarzy:

  1. Czytałam ę książkę i czekam na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja również wyczekuje kolejnej części :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanowię się jeszcze nad tą pozycją. Z twojej recenzji wynika, że raczej rewelacji nie ma, dlatego nie będę usilnie szukać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm, czytałam też i rewelacyjne recenzje. Ale przyznam, że nie lubię rosyjskich klimatów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie spędzę z tą książką jakiś wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje wrażenia po przeczytaniu książki były bardzo podobne, rozczarowałam się książką, ale w ogólnym rozrachunku nie była zła :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyli ogólnie mówisz, że szału nie ma... no cóż, niedługo i ja sama się przekonam! :)

    OdpowiedzUsuń