sobota, 31 grudnia 2011

Front Burzowy - Jim Butcher

Przekąski przygotowane, ja zdycham - idealny stan przed sylwestrem :) Ale mam jeszcze chwilę, aby podczytać książkę Jima Butchera i napisać kilka słów o pierwszym tomie cyklu, który poświęcony jest Harry'emu Dresdenowi.

Front Burzowy, czyli pierwsza część Akt Dresdena, to historia poświęcona jedynemu magowi Chicago, który pracuje w tym mieście jako prywatny detektyw. Czy znacie Felixa Castora z książek Mike'y Careya? Jeśli tak, to możecie zauważyć dużą zbieżność między tymi postaciami. Obaj panowie są uwikłani w sprawy nadnaturalne, obaj współpracują okazjonalnie z policją no i wiecznie są pod kreską.
Tak, Harry Dresden to detektyw, który nie cierpi na nadmiary zleceń. Dlatego, gdy odzywa się do niego zrozpaczona żona, której mąż zaginął - bez wahania bierze od niej sprawę. A, że nieszczęścia lubią chodzić parami, to tego samego dnia policja wzywa go do dziwnego morderstwa popełnionego na mafiozie i pięknej dziewczynie do towarzystwa. Ktoś wyrwał im serca i policja podejrzewa, że do popełnienia zabójstwa wykorzystano magię...
Na szczęście Harry nie jest całkowitym pechowcem i dzięki współpracy z Bobem (duchem zaklętym w czaszce) i kilkoma elfami, udaje mu się powoli poskładać w całość wszystkie elementy i rozwiązać zagadkę. Po drodze umawia się na szaloną randkę z Susan - dziennikarką, pracującą w jedynej "paranormalnej" gazecie - oj wyjdzie z tego spotkania dobra historia na pierwszą stronę...
Front Burzowy to moje nagłe odkrycie. Nie wiem jak to się stało, że nie słyszałam wcześniej o książkach Jima Butchera - ale bardzo się cieszę, że wpadły teraz w moje ręce!
Gorąco polecam! Dla mnie rewelacja!
Baza recenzji Syndykatu ZwB

Ocena: 5/5

Front Burzowy, Jim Butcher, wydawnictwo Mag, 2011

P.S. Życzę wszystkim fantastycznego sylwestra i jeszcze lepszego roku 2012! Oby nigdy nam nie brakło dobrych książek :)

7 komentarzy:

  1. Życzę Ci szczęścia i spełnienia marzeń w Nowym Roku! A także szampańskiej zabawy w sylwestrową noc!

    Zapraszam do mnie
    http://czytamsobie-jasmina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za życzenia, na pewno nie raz odwiedzę bloga!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczęśliwego Nowego Roku! :)
    Po książkę bardzo chętnie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chciałam przeczytać tę książkę, więc może wreszcie nadarzy się okazja... Zwłaszcza po tak zachęcającej recenzji jak Twoja!

    Pozdrawiam noworocznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. O! ja też mam ogromną ochotę na tę powieść - czyli już wiem, ze teraz koniecznie muszę ją poszukać :):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmmm.... ale mi zrobiłaś smaczek na tę książkę ;-) Nie mogę się doczekać, aż ją pochłonę!

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń