czwartek, 29 grudnia 2011

Dlaczego lubię czytać kryminały?

Akurat to pytanie jest dla mnie jednym z prostszych! Dlaczego? Bo je uwielbiam!
Moje pierwsze przygody książkowe, zaraz po dziecięcych czasach Ani z Zielonego Wzgórza, Old Shatterhanda i dzielnego Tomka Wilczyńskiego, to kryminały znalezione w domu.

Pamiętam czytane z latarką pod kołdrą (!) Chemiczne przygody Sherlocka Holmesa, kolejne tomy Agathy Christie i wykradzione rodzicom książki z serii z kluczykiem. To była frajda!

Kryminały pokochałam miłością wielką, a ich lektura dawała mi olbrzymią przyjemność tropienia zagadki razem z dzielnym detektywem. Nieraz bałam się w nocy zamknąć oczu, mając wrażenie, że zaraz w moim pokoju pojawi się morderca ze stron książki. Ale oczywiście, że po takiej nocy strachu, rano szukałam kolejnego kryminału do przeczytania.

Dziś nadal uwielbiam kryminały i thrillery - po pierwsze za dreszczyk emocji, który zawsze przynosi ich lektura, ale też za możliwość ćwiczenia własnej dedukcji, zmierzenia się z zagadką stworzoną przez autora... Chyba żaden inny typ książek nie dostarcza mi aż takiej frajdy!

8 komentarzy:

  1. Ja nie lubię ani kryminałów ani thrillerów ale nie mówię, że nigdy żadnego nie przeczytam. Może po prostu jeszcze nie trafiłam na taki, który mi się spodoba i pozwoli poczuć ten dreszczyk emocji, o którym piszesz?

    http://czytamsobie-jasmina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie miałam isać Ci komentarz, że ja również dziś dodałam wpis z odpowiedzią na konkursowe pytanie, ale patrzę, że mnie wyprzedziłaś :)
    W każdym razie, widzę, że lubimy w kryminałach to samo. Ach ten dreszczyk emocji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię kryminały, choć ostatnio trochę za mało emocji mi dają i przerzuciłam się na horrory, ale zawsze mam furtkę otwartą na dobry kryminał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię, dobry, mocny kryminał:) Czasami sięgam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za komentarze - fajnie przeczytać, dlatego lubicie (albo i nie) kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również lubię, ale w sumie kto nie lubi? Ja lubię głównie dlatego, że to przednia rozrywka, która pozwala się zrelaksować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam kilka osób, które nie lubią kryminałów - ale to prawda, że większość jest na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Łączę się z Tobą w miłości do kryminałów, co prawda pokochałam je dość późno bo wcześniej czytałam tylko horrory, to jednak dostarczyły mojej codzienności wielu wrażeń ;).

    OdpowiedzUsuń