sobota, 1 października 2011

Powiem Wam, jak zginął

Joe Alexa przeczytałam całego, jaki wpadł mi w ręce w czasach wczesnolicealnych. Było to dość dawno temu, ale pewien sentyment mi pozostał.
Dlatego, kiedy trafiłam na Powiem Wam, jak zginął w atrakcyjnej cenie 5 zł u sprzedawcy, który w weekendy rozkłada kramik książkowy niedaleko mojego domu, nie wahałam się nawet przez chwilę. Mówiąc szczerze niezbyt lubię stare, rozpadające się książki. Moja mania higieniczna ujawnia się zawsze, gdy myślę o tym, kto miał z nimi wcześniej do czynienia :)
Tym razem machnęłam na to ręką i zabrałam się w domu za lekturę. Cóż to była za przyjemność!:) Świetny, bardzo retro klimat, zagadka i świetne postacie bohaterów.


Książka zaczyna się od pewnego nieudanego wieczoru Joe Alexa i anonimu, jaki trafia do Soctland Yardu. Potem mamy już wiejską posiadłość słynnego naukowca - Iana Drummonda, jego piękną żonę - aktorkę, znaną panią chirurg, jej męża i jeszcze kilka postaci, które znalazły się tam w tym samym czasie. Wśród nich jest ofiara i morderca, a w tle powstaje nowa książka Joe Alexa, który znajduje tam swoje lekarstwo na niemoc twórczą.
Polecam szczerze wszystkim fanom kryminałów! Jeśli jeszcze jakimś cudem Joe Alexa nie czytali, to czas to zmienić!:)

Baza recenzji Syndykatu ZwB

Ocena: 5/5

Powiem Wam, jak zginął, Joe Alex, Wydawnictwo Literackie Kraków, 1978

3 komentarze:

  1. Aaaa! :D Szczęsciara z Ciebie!
    Moja mama strasznie poluje na Joe Alexa, bo pamięta książki tego autora jeszcze z lat młodości :) Niestety u nas w bibliotece ich nie ma.
    Także wierzę Ci na słowo, że jest to dobry kryminał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam też w taniej książce, kilka tomów, chyba z jakiś zapasów sprzed lat po 3,50 :) Może Ci się uda upolować dla mamy :) Naprawdę warto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrzę w Taniej książce i są dwie po 2,50! Tanie! Chyba się skuszę...

    OdpowiedzUsuń