piątek, 21 października 2011

Pamięć krwi

Książki o wampirach lubię wręcz szalenie. Ok, wszechobecne pozycje z zakresu paranormal romance, w tym literatura stricte "harlequinowa" trochę mnie od tematu odstraszyły, ale mimo wszystko się nie poddaję :)
Pamięć krwi autorstwa Izabeli Degórskiej, to jedna z tych książek, które bardzo trafiają w mój gust. Jest krwista, niezbyt polukrowana i wampiry są tutaj prawdziwymi potworami :)

Akcja książki jest dość mocno zapętlona - zdarzają się retrospekcje, wspomnienia bohaterów, które pod sam koniec Pamięci krwi pozwalają zrozumieć cały wątek.
Ale od początku - główną bohaterką książki jest Milena, dziennikarka ze Szczecina, która w trakcie przygotowywania materiału o miejskim remoncie, trafia na dziwne podziemia, ukryte w samym środku miasta. Wspólnie z Radkiem, kolegą z konkurencyjnego tytułu, schodzi do wykopu, aby sprawdzić co kryje się w "dziurze" i trafia tam na makabryczne znalezisko - but z resztkami odgryzionej nogi.
Co kryje się w bunkrze? Dlaczego w mieście giną ludzie? Wszystkie odpowiedzi zaczynają się pojawiać, gdy Milena po wizycie u swojego eks chłopaka Darka, którego odwiedza na prośbę siostry zaniepokojonej jego dziwnym zachowaniem, zauważa, że nie tylko została przez niego wykorzystana i pogryziona, ale też, że sama zaczyna się zmieniać...
Jej nowe, wampirze życie, nie jest jednak wcale łatwe. Milena odkrywa u siebie wyjątkowe zdolności, których nie posiada większość wampirów i staje się celem polowania. Dodatkowo znajduje po latach ojca, który zniknął w dzieciństwie z jej życia.
Książka Izabeli Degórskiej przypomina mi trochę Słodką jak krew i Renegata. Wielkim plusem jest dla mnie to, że jest zakorzeniona lokalnie, a świat rzeczywisty tak skutecznie przenika się w niej z fantazją, że książkowe realia uznajemy za pewnik.
Muszę przyznać, że nie mogłam się oderwać od Pamięci krwi, a po jej skończeniu od razu pomyślałam: "Ciekawe czy wyjdzie kontynuacja".
To nie jest romantyczna opowieść, a solidny kawał sensacji z wampirami w tle. Nie brakuje też namiętności i seksu, a sama czynność picia krwi opisana jest jako bardzo erotyczne przeżycie.
Jestem pod wrażeniem - brakowało mi takiej książki wśród wszystkich ugrzecznionych historii!

Ocena: 5/5

Pamięć krwi, Izabela Degórska, wydawnictwo Zysk i S-ka, 2011

4 komentarze:

  1. Polka pisząca o wampirach? To bardzo ciekawe!! Ja też lubię książki o wampirach, ale właśnie jestem zmęczona tym lukrem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę przeczytać tę książkę już od dłuższego czasu :) Twoja recenzja tym bardziej spotęgowała moją ciekawość!!

    OdpowiedzUsuń